
Prowadzenie sklepu internetowego daje ogromne pole do popisu. Dlaczego? Przede wszystkim pomyślmy o typowej cesze współczesności – błyskawiczny obrót informacją i pieniędzmi. Użytkownicy internetu wolą kupować, nie ruszając się z domu, za pomocą swoich komputerów i telefonów. Ta tendencja stwarza szansę dla młodych przedsiębiorców.
Co sprzedawać?
Zanim w ogóle zaczniemy myśleć rejestracji naszej działalności w CEIDG lub KRS, wgłębiać się w przepisy prawne, szukać księgowej i tak dalej, przeprowadźmy badania nad potrzebami naszych przyszłych konsumentów. Możemy podjąć się sprzedaży w jakiejkolwiek typowej i bezpiecznej – choć pewnej wielu powiedziałoby, że nudnej i syzyfowej – branży, licząc, że jakoś się przebijemy przez konkurencję i nasza oferta dotrze do szerokiego grona odbiorców. Sukces polega na tym, aby przecierać ścieżki i iść tam, gdzie nikt nie doważył się zajść. Wówczas, jeśli jako pionierzy wyprowadzimy na rynek zupełnie nowy produkt, mamy szansę szybko zdobyć rozgłos, a co za tym idzie grono stałych klientów. Dlatego najpierw zastanówmy się nad pomysłem.
Projekt strony
Jeśli etap obiegu dokumentacją mamy za sobą, a właściwie zorganizowaliśmy sobie pomoc przy sprawnym zarządzaniu firmą od strony administracyjnej, możemy przejść do przyjemniejszych tematów. Każdy sklep internetowy potrzebuje przyciągającą wzrok stronę. Taka strona musi być przejrzysta, intuicyjna i dziecinnie łatwa w obsłudze tak, aby użytkownik nie bał się u nas zamawiać, mógł mieć dostęp do całego asortymentu, zorientować się w cenach i promocjach, a następnie w kilka kliknięć mógł zamówić towar.
Realizacja zamówień
Realizacja zamówień wiąże się po pierwsze z dostępnością towarów w magazynach, a po drugie z szybkim i skutecznym importowaniem danych na temat zamówień. Jeśli prowadzimy naszą stronę, a obok tego również sprzedajemy na platformach typu Allegro, ryzykujemy pomyłkami, a co za tym idzie opóźnionym czasem realizacji zleceń oraz utratą zaufania, na co nie możemy sobie pozwolić. Na szczęście z pomocą przychodzą programy integrujące. Takie moduły znajdziemy na przykład pod adresem https://x13.pl/integracje-prestashop. Dzięki nim możliwa jest aktualizacja naszych produktów, importowanie ich z hurtowni, wystawianie aukcji i bieżące pobieranie zamówień.
Dbanie o wizerunek
O wizerunku najlepiej świadczy wartość produktu, realizacja zamówienia oraz kontakt z klientem, niemniej w przypadku internetowej sprzedaży produktów pamiętajmy o tym, aby budować relacje z naszymi klientami. Dlatego tak ważne jest prowadzenie mediów społecznościowych, na których możemy wystawiać informacje o naszym sklepie, misji, pomysłach, promocjach, a także pytać klientów, czego by sobie życzyli. W ten sposób nie pozwolimy im tak łatwo zapomnieć o naszym sklepie, a jeśli produkty im się spodobają, podobnie jak sprawna obsługa, nasze zyski będą procentować. Klienci nie tylko do nas wrócą. Jest wysoce prawdopodobne, że będą polecać nasze posty znajomym, a zatem poszerzać krąg odbiorców i potencjalnych przyszłych klientów.