
Badanie rynku to współcześnie jedno z głównych źródeł pozyskiwania informacji dotyczących systemowego funkcjonowania najważniejszych mechanizmów danego rynku – ustalania obecnych i prognozowania przyszłych wartości popytu i podaży, określania cen usług i produktów, analizowania zachowań konsumentów czy konkurencji. Właściwie przeprowadzony skrupulatny Market Research to nieodzowny element dla analizowania i przygotowywania strategii marketingowych każdej firmy, dostosowywania się do rynkowych tendencji. PMR to agencja z wieloletnim doświadczeniem w badaniach rynku, analizach branżowych oraz prognozowaniu gospodarczym. Od przeszło 25 lat wspieramy małych i dużych przedsiębiorców na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Stale dopracowujemy metodologie i narzędzie, podnosząc także kwalifikacje liczącego blisko 100 osób zespołu, by ułatwić i umożliwić naszym zleceniodawcom realizację strategicznych celów. Jeżeli zależy Ci na skrupulatnym, precyzyjnym i możliwie szerokim przebadaniu rynku, na którym funkcjonuje Twoje przedsiębiorstwo, opracowaniu modeli biznesowych, które poprawią miejsce Twojej firmy w rankingach, zwiększając rozpoznawalność Twojej marki, skorzystaj z usług agencji PMR – jednego z liderów w prognozowaniu gospodarczym, dostarczaniu badań rynkowych i analiz branżowych – i dowiedz się, czego potrzebuje Twoja firma. Dostosowanie narzędzi i metodologii badań w oparciu o nasze blisko trzydziestoletnie doświadczenie pozwala nam sprostać oczekiwaniom każdego klienta.
-
Badanie rynku – na czym polega?
-
Jak wygląda badanie rynku – 3 proste kroki
-
Uzyskanie informacji rynkowych – gwarancja wdrożenia właściwych strategii
-
PMR – liderzy Market Research
Badanie rynku – na czym polega?
Badanie rynku to proces mający na celu uzyskanie informacji w perspektywie aktualnych mechanizmów rządzących rynkiem, ich analizę w kontekście strategii marketingowych klienta, a następnie pomoc w opracowaniu metodologii i taktyki wdrożenia konkretnych rozwiązań, by poprawić wyniki sprzedażowe i wizerunek firmy. Badania rynku, w zależności od zakresu informacji, które chcemy pozyskać, oraz obranej metodologii, możemy podzielić na kilka podstawowych kategorii. Obliczanie wielkości rynku to niezbędny element budowania strategii w oparciu o analizę pozycji firmy oraz tempa jej rozwoju na tle konkurencji. Jednym z kolejnych segmentów działań Market Research pozostaje prognozowanie gospodarcze. Same badania podzielić możemy na ilościowe i jakościowe. Istotnym źródłem dla rozwijania nowych koncepcji zarządzania i funkcjonowania na rynku pozostają analizy B2B, posiłkujące się obserwacjami zachowań konkurencji, jak również analizy rynków międzynarodowych, pozwalające komparatystycznie odnieść się do sytuacji analogicznych sektorów gospodarki za granicą. Zarazem symptomatycznych diagnoz, wysoce rezonujących z aktualnymi wskaźnikami popytu i podaży, dostarczają badania konsumenckiego. Kto bowiem lepiej niż klient będzie w stanie wskazać, czego na rynku mu jeszcze brakuje, a co wzbudza jego zainteresowania, zachęcając do skorzystania z usługi czy zakupu produktu.
Jak wygląda badanie rynku – 3 proste kroki
Trzy podstawowe kroki w badaniu rynku to:
1) przygotowanie metodologii i narzędzi badawczych, pozwalające dobrać właściwą strategię w zależności od badanego sektora,
2) pozyskiwanie wyników w drodze wywiadów, analizy wskaźników gospodarczych, ankiet konsumenckich,
3) analizowanie pozyskanych materiałów pod kątem budowania nowych strategii oraz raportowanie podsumowujące przeprowadzony research.
Uzyskanie informacji rynkowych – gwarancja wdrożenia właściwych strategii
Właściwie przeprowadzone badanie rynku stanowi fundament podejmowania wszelkich decyzji w zakresie reorganizacji polityki marketingowej firmy, zarządzania cenami usług i produktów, sytuowania się względem polityki rynkowej konkurencji i sytuacji na rynkach zagranicznych. Odpowiednia interpretacja wyników takiego badania pozwala na wskazanie czynników odpowiadających za spadek lub wzrost zainteresowania oferowanymi produktami czy usługami. Celem jest stworzenie strukturalnego planu modernizacji, który pozwoli na kontrolowany rozwój marki.
PMR – liderzy Market Research
Przez ćwierćwiecze działalności w branży badań rynku zrealizowaliśmy ponad 2000 zróżnicowanych projektów dla firm z wielu gałęzi gospodarki, zdobywając zaufanie, co zaprocentowało ponad 80% powracających zleceniodawców. Swoje analizy przeprowadzaliśmy na rynkach ponad pięćdziesięciu krajów, dzięki czemu jesteśmy jednym z liderów badań rynkowych gospodarek Europy Środkowo-Wschoniej. W naszym liczącym blisko 100 osób zespole pracują wykfalifikowani analitycy branżowi, doświadczeni badacze ilościowi i jakościowi, specjaliści w dziedzinie ekonometrii i prognozowania gospodarczego, utytułowani naukowo ekonomiści, socjolodzy oraz absolwenci kierunków ścisłych z najlepszych europejskich uczelni. To wszystko pomaga nam w dopracowaniu ścieżki kontaktu z klientem, dopasowaniu metod pracy do jego wymagań, a na ostatnim szczeblu – poprawieniu wyników sprzedaży jego produktów, usług i licencji.