
CRM to oprogramowanie do zarządzania relacjami z potencjalnym i aktualnym Klientem, pozwalające nie tylko na nawiązanie kontaktu, ale także skuteczne i efektywne wspieranie podczas każdego z elementów procesu sprzedażowego.
To wirtualne, wielomodułowe oprogramowanie pozwalające na uporządkowanie informacji i bazy kontaktowej Klientów lub kontrahentów, wraz z dostępem do dokumentacji oraz narzędzi komunikacyjnych, ofertowych i sprzedażowych.
Darmowy system CRM dla firm – czy warto?
Darmowy CRM zapewnia usystematyzowany dostęp do informacji, kontaktów oraz bazy Klientów i dokumentacji dla wszystkich użytkowników, w zależności od nadanych im uprawnień. Równocześnie wielu użytkowników lub współpracowników może korzystać z tych samych informacji i pracować nad tym samym projektem lub kontaktem. Takie zintegrowanie pracy nie tylko systematyzuje dane, ale również jest idealnym narzędziem kontroli i monitoringu postępów sprzedaży.
Na pytanie, czy warto wdrożyć w firmie nawet darmowy CRM z okrojoną funkcjonalnością i mniejszym zakresem możliwości, odpowiedź zawsze brzmi TAK. Nawet podstawowe i dość ograniczone w swych możliwościach oprogramowanie CRM jest lepsze niż korzystanie z notatników, plików tekstowych czy dokumentów udostępnianych wzajemnie tylko przez chmurę lub za pomocą poczty e-mail.
Dzięki automatyzacji kontaktu, jaki zapewnia system CRM, możliwa jest obsługa leada, zgłoszenia, kontaktu lub projektu wg ustalonych schematów i struktur sprzedażowych sformułowany za pomocą lejka sprzedażowego. Dodatkowo można skorzystać z oferowanych przez system CRM narzędzi marketingu i kontaktu bezpośredniego z Klientem czy kontrahentem, zadań i procedur pomagających śledzić każdy z elementów kontaktu z Klientem oraz narzędzi finansowo-księgowych po finalizacji sprzedaży lub usługi.
Przydatne funkcje w darmowym systemie CRM
Darmowe CRM mają wiele zalet m.in.:
- bazę danych kontaktowych Klientów zgodnych z RODO
- podstawowe funkcjonalności statusowe dla każdego kontaktu/Klienta
- lejki sprzedażowe – czyli schematy działań kontaktowych i sprzedażowych, interakcji i ich etapów
- bazę dokumentów lub notatek/komentarzy/adnotacji dotyczących Klientów lub kontaktów
- możliwość kontroli każdego z elementów procesu sprzedaży i ofertowania, efektywności pracy użytkowników i ich skuteczności
- fakturowanie sprzedaży
- integracja z systemami płatności on-line
- obsługa umów lub możliwość zawierania ich on-line
- marketing e-mailowy
- czat lub możliwość rozmów on-line
- zarządzanie zadaniami i projektami
- planowanie i raportowanie
- współpraca międzyzespołowa
- prostota obsługi i dostępność
- ankiety lub formularze internetowe
Ograniczenia darmowych systemów CRM
Ograniczenia przy darmowych systemach CRM dotyczą przede wszystkim ilości rejestrowanych użytkowników, ich uprawnień i funkcjonalności systemu, a także przede wszystkim ilości danych (kilka do kilkunastu giga) dokumentów lub pamięci. Przy darmowych systemach CRM brak aplikacji mobilnych, pełnych funkcjonalności dot. ofertowania, zawierania umów, płatności on-line lub narzędzi komunikacji z Klientem (sms, e-mail). Zazwyczaj są one również hostowane w chmurze i wymagają połączenia z internetem.
CRM jest narzędziem prostym w obsłudze, ale dającym wiele możliwości. Aby móc w pełni wykorzystać dobrodziejstwo oprogramowania CRM nie warto poprzestawać na darmowych, bardzo okrojonych w funkcjonalności wersjach. Uzyskanie maksymalnych wyników finansowych i sprzedażowych warte jest tej inwestycji, która może się szybko zwrócić. Jeżeli poszukujesz darmowego systemu CRM, wypróbuj Plan Bezpłatny w SalesWizard.pl.