Udział w targach zatrudnienia to doskonała okazja, aby zaprezentować firmę potencjalnym pracownikom, a także zaistnieć w szerszej świadomości odbiorców. Dobre przygotowanie stoiska targowego pozwoli wyróżnić się z tłumu innych wystawców oraz przyciągnąć uwagę najciekawszych aplikantów. Na co szczególnie warto zwrócić uwagę jeszcze przed rozpoczęciem targów pracy?
Zanim postawisz stoisko targowe
Aby znaleźć wartościowych kandydatów na konkretne stanowisko w firmie, w pierwszej kolejności warto postawić się na ich miejscu. Zastanów się, kogo konkretnie szukasz i jakie mogą być jego oczekiwania. Co sprawi, że dla takiego aplikanta Twoja oferta będzie wyjątkowa? Pamiętaj, że to, co przyciągnie fachowca do firmy budowlanej, prawdopodobnie nie zda egzaminu, gdy będziesz szukał recepcjonisty w branży medycznej. Jeśli uda Ci się ustalić, co jest istotne dla osoby, której szukasz, masz większe szanse, że rzeczywiście znajdziesz ją podczas wydarzenia i, jeśli wszystko pójdzie dobrze, wkrótce zacznie u Ciebie pracować.
Warto rozważyć, jak powinno wyglądać Twoje stoisko targowe, konkretna oferta pracy, a nawet ubiór osób, które będą rozmawiać z kandydatami podczas imprezy wystawienniczej. Sam rodzaj wydarzenia także powinien zostać wybrany pod kątem profilu uczestników, których poszukujemy. Sam najlepiej wiesz, czy więcej pożytku będziesz miał z uczestnictwa w lokalnych targach w swoim mieście, czy może warto wybrać się gdzieś dalej, bo na przykład przewidujesz zatrudnić ludzi w systemie zdalnym i nie jest dla Ciebie istotne, gdzie mieszkają.
Zabudowa stoisk ma znaczenie
Co w pierwszej kolejności przyciąga wzrok osób obecnych na imprezach wystawienniczych? Jest to oczywiście zabudowa stoisk targowych oraz ich umiejętna aranżacja. Zwróć zatem uwagę na wygląd stanowiska swojej firmy. Organizatorzy takich wydarzeń zwykle udostępniają wystawcom stoły czy krzesła, które można dowolnie zaadaptować. Korzystanie z tych samych elementów wyposażenia sprawia jednak, że trudno się wyróżnić. Jeśli chcesz, aby Twoje stoisko od razu przyciągało wzrok, warto postawić na współpracę z firmą oferującą wynajem mebli targowych. Specjaliści nie tylko zapewnią Ci elementy niezbędne na stoisku, ale również chętnie doradzą w doborze odpowiednich komponentów i pomogą w realizacji Twoich pomysłów. Zastanów się więc, czego potrzebujesz i poszukaj ekspertów, którzy zadbają o wizerunek Twojej firmy na targach.
Systemy targowe skrojone na miarę
Warto korzystać ze zdobyczy technologicznych i nie ograniczać się wyłącznie do aranżacji stoiska za pomocą tekstyliów, plakatów czy ulotek. Obecnie standardem stają się wszelkiego rodzaju obrazy multimedialne w tle, delikatne podkłady dźwiękowe czy lady ekspozycyjne, które można personalizować i np. umieścić od frontu logo albo hasło reklamowe firmy. Niech zabudowa stoisk, którą będziesz wykorzystywał podczas wydarzeń wystawienniczych, będzie dobrą wizytówką Twojego przedsiębiorstwa.
Kiedy będziesz myślał o poszczególnych elementach wystroju, uważaj jednak, aby nie przesadzić. Niech punkt informacyjny Twojej firmy będzie dobrze wyważony. Decydując się na zbyt wiele elementów wyposażenia, możesz bowiem osiągnąć odwrotny efekt od zamierzonego i odstraszyć potencjalnych kandydatów zbyt krzykliwym przekazem.
Wynajem mebli targowych to nie wszystko
Ważne, abyś zadbał o każdy szczegół. Żeby przyciągnąć interesantów, zwróć uwagę na ogólne wrażenie, jakie robi Twój punkt informacyjny. Jeśli stoisko nie będzie się wyróżniało spośród innych lub będzie nieestetyczne, prawdopodobnie nie będziesz mógł liczyć na duże zainteresowanie. Nie możesz jednak zapomnieć o bardziej szczegółowych kwestiach, które mają znaczenie, gdy dana osoba zdecyduje się już podejść bliżej do Twojego stoiska i nawiązać kontakt z firmą. Najlepiej dobrane systemy targowe nie wystarczą, jeśli osoby obsługujące stoisko będą niekompetentne lub nieuprzejme. Niech zarówno aranżacja, jak i delegacja firmy na wydarzeniu wyrażają wartości, którymi kierujecie się w Twoim przedsiębiorstwie. Jedynie połączenie tych aspektów sprawi, że Twój biznes zrobi dobre wrażenie na potencjalnych pracownikach – nie tylko na pierwszy rzut oka.