
Obecna moda w społeczności internetowej są dość dokładna. Skupiamy się na treściach fotograficznych i wideo i to jest najczęściej generowana treść. Linia wzroku odbiorcy znajduje się na nich najdłużej.
Trendy
Obecnie marketing internetowy daje nam nieograniczone możliwości. Rynek reklamy, dotychczas ograniczony głównie do prasy czy telewizji, zyskał nowe i praktycznie nieograniczone możliwości medialne. Treści reklamowe można teraz umieszczać praktycznie w dowolnym miejscu w Internecie, a większość portali daje takie możliwości. Twórcy internetowi, tworząc filmy reklamowe, agencje marketingowe zarządzające kampanią starają się dostosować swój marketing do potrzeb zarówno klienta, jak i producenta towaru lub usługi. Tzw. „targetowanie” pozwala im zawęzić odbiorców reklamy do określonych osób, dzięki czemu reklama nie będzie wyświetlana wszystkim losowo, ale będzie precyzyjnie kierowana na jeden cel i określone efekty. Pozwala to również na znaczne obniżenie kosztów takiej promocji.
Z ust do ust
Marketing szeptany w mediach społecznościowych to także jedna z możliwości reklamowania naszych usług, a ponadto jest całkowicie bezpłatna. Grupy i podgrupy o określonej tematyce to już zdefiniowane tematycznie grupy odbiorców, do których nasz produkt może dotrzeć. Przykładem mogą być grupy o tematyce ślubnej, w których wiele osób szuka sugerowanych usługodawców lub elementów wystroju pokoju. DJ, catering, film ślubny i nie tylko może dodać ogłoszenie lub poprosić starych klientów o polecanie ich usług, jeśli ta im się podobała. Stopniowo coraz częściej pojawia się coraz bardziej rozpoznawalna marka i usługa z ust do ust.
Aby dotrzeć do klientów, nie wystarczy prosty, chwytliwy slogan, musisz przyciągnąć uwagę i utrzymać ją na tyle długo, aby treść zainteresowała. Treści są teraz tworzone niezależnie lub zlecane przez ekspertów. To, co wydaje się nam przemawiać, niekoniecznie zostanie lepiej odebrane przez społeczność, dlatego powinniśmy rozważyć nawiązanie współpracy z twórcami treści o odpowiedniej wiedzy w tej dziedzinie. Sesje zdjęciowe, sesje produktowe i inne ujęcia studyjne mogą być dobrze zainwestowanymi pieniędzmi na promocję, która się opłaci. Od dawna wiadomo, że ludzie kupują oczami, a nie innymi zmysłami.
Serwisy społecznościowe i klient
Komunikacja twarzą w twarz jest nadal najlepszą formą komunikacji z drugim człowiekiem, a teraz jest jeszcze łatwiejsza dla obu stron. Poza kontaktem telefonicznym mają możliwość pisemnego wyjaśnienia swoich wątpliwości, a sprzedawca, dzięki pewnej automatyzacji zapytań i odpowiedzi, może na większość z nich szybko odpowiedzieć na wszystkie otrzymane zapytania. Automatyczne składanie ofert czy dostęp do portfela z pewnością ułatwi podejmowanie decyzji i pozyskiwanie nowych klientów.
Co z kosztami
Koszt reklamy w mediach społecznościowych może być bardzo zróżnicowany, a na jego koszt ma wpływ wiele czynników, takich jak branża, konkurencja, wspomniane wcześniej targetowanie tj. liczba odbiorców, oszacowanie naszych treści, jak często są one wyświetlane, a nawet miejsce, w którym publikujemy nasze reklamy. Ta ostatnia ma wielki wpływ na jej koszt, biorąc pod uwagę popularność witryny lub prezentera naszego produktu.