
Bezpośredni kontakt z konsumentami to świetny sposób na pozyskanie klienta. Z tego powodu wiele firm decyduje się na marketing terenowy, który prowadzi do wzrostu sprzedaży i buduje świadomość marki. Czym jest ta forma promocji? Jak przygotować profesjonalną i skuteczną akcję marketingową w terenie?
Marketing w terenie – czym jest?
Marketing w terenie, znany również pod nazwą field marketing, to forma promocji polegająca na bezpośrednim kontakcie z klientami w miejscach często przez nich odwiedzanych. Są to akcje terenowe organizowane zazwyczaj przy wsparciu profesjonalnej agencji, takiej jak np. popularna firma Karlsbad, której specjalnością jest marketing relacji.
Marketing w terenie przybiera różne formy. Może polegać na rozdawaniu ulotek lub zapraszaniu przechodniów do nowej placówki handlowej. Najczęściej jednak firmy decydują się na sampling, czyli przekazywanie klientom bezpłatnych próbek produktów.
Atrakcyjna akcja field marketingowa
Atrakcyjna akcja marketingowa w terenie wymaga odpowiedniej strategii. Przede wszystkim należy przeanalizować oczekiwania grupy docelowej oraz zidentyfikować miejsca, które jej przedstawiciele odwiedzają najczęściej.
Jak już wspomniano wcześniej, field marketing ukierunkowany jest przede wszystkim na budowę świadomości marki. Dlatego warto zadbać o profesjonalne materiały POS, w tym również o odzież reklamową dla pracowników odpowiedzialnych za realizację akcji promocyjnej. Oczywiście nie należy zapominać o atrakcyjnych gratisach, dzięki którym zbudujesz pozytywny wizerunek firmy i zachęcisz konsumentów do zakupów. Zwróć uwagę także na właściwe przygotowanie logistyczne – szczególnie jeśli akcja ma odbyć się na szeroką skalę. Zatrudnij odpowiednią liczbę pracowników, zadbaj o właściwą liczbę gratisów i sprawną dystrybucję próbek.
Interesuje Cię marketing terenowy? Warto skonsultować się z doświadczoną agencją – taką, która zapewnia wsparcie hostess i hostów oraz tworzy atrakcyjne materiały reklamowe.