
Upominki reklamowe stosowane są przez firmy od wielu wielu lat. Jednak czasem przedsiębiorstwa nie potrafią w pełni wykorzystać ich potencjału. Zamawiają klasyczne, tanie i zbyt popularne prezenty, które nijak nie wspierają kampanii promocyjnych. Ale jest na to dobre rozwiązanie – personalizowane gadżety reklamowe.
Jak wybrać personalizowane upominki, aby zrobić na klientach super wrażenie? Co na nich nadrukować? I na co zwracać uwagę?
Personalizowane upominki reklamowe – dlaczego warto na nie postawić?
Firmom coraz ciężej jest wyróżnić się spośród konkurencji. Wiele z nich produkuje te same lub bardzo podobne produkty, różnią się jedynie osobowością marki oraz podejściem do swoich klientów. I właśnie to powinieneś wykorzystać. Personalizowane gadżety reklamowe pokażą, że zależy Ci na budowaniu relacji z partnerami biznesowymi czy lojalnymi klientami. Zobaczą oni, że spędziłeś trochę więcej czasu wybierając upominek i dopasowując go do osoby obdarowanej. A to już ponad połowa sukcesu.
Personalizowane gadżety reklamowe sprawią, że nie będziesz wyglądał tak samo jak inni. Wieści o nietypowych działaniach promocyjnych szybko się rozchodzą. Klienci z pewnością pochwalą się upominkiem swoim najbliższym, być może będą go wykorzystywać w domu, w pracy czy na wakacjach. Dzięki temu staną się Twoją „żywą” reklamą, a Twoja firma naturalnie i w pozytywnym stylu będzie pokazywać się w różnych miejscach, rozszerzając swoje zasięgi.
Dodatkowo taki szczegółowy dobór prezentu praktycznie gwarantuje, że spotka się on z ciepłym przyjęciem. Jeśli dodatkowo będzie on praktyczny i wręczony w odpowiednim momencie to stanie się reklamą, której skuteczność jest nie do przebicia. Z praktycznych i trwałych personalizowanych gadżetów reklamowych odbiorcy korzystają zwykle ponad rok, a czasem nawet i więcej. Porównując to z kosztem zakupu upominku, taka forma promocji jest w zasadzie darmowa.
Dodatkowo personalizowane gadżety reklamowe zwiększają efektywność rozmów biznesowych oraz motywują pracowników do lepszej pracy – jeśli zostaną podarowane w odpowiednim momencie i nie jako forma substytutu za premię.
Kiedy skorzystać z personalizowanych upominków?
Nie ma ograniczeń co do wykorzystania upominków dopasowanych do klientów. Personalizowane gadżety reklamowe sprawdzą się przy każdej okazji – zarówno przy tej bardziej oficjalnej, jak i tej luźniejszej. Wszystko zależy od tego jaki upominek zechcesz podarować swojemu klientowi czy kontrahentowi. Mogą to być gadżety na święta, do biura czy do kuchni.
Personalizowane gadżety reklamowe sprawdzą się więc:
- na rocznicę współpracy z partnerem biznesowym;
- na święta;
- w trakcie urodzin pracownika;
- gdy chcemy podziękować komuś za udaną współpracę.
Jakie personalizowane gadżety reklamowe wybrać?
Aby upominek reklamowy był skuteczny, musi być dopasowany do odbiorcy. Myśląc o nadruku, warto nie ograniczać się jedynie do umieszczenia na nim logotypu firmy. Pomyśl o czymś bardziej oryginalnym. Może to być jakiś ciekawy cytat czy motto firmy, które może towarzyszyć obdarowanej osobie na co dzień. Ciekawym pomysłem może być również zastosowanie barw firmowych w upominku – jeśli są one charakterystyczne, mamy pewność, że będzie się on od razu kojarzył z firmą.
A jakie konkretnie personalizowane gadżety reklamowe wybrać? Najpopularniejsze są kubki, pendrive’y czy smycze reklamowe. Jednak to upominki, które na nikim nie robią już wrażenia, chyba że zostały specjalnie zaprojektowane z myślą o odbiorcy, np. o nietuzinkowym kształcie czy nowych funkcjonalnościach. Zamiast klasycznych prezentów postaw na coś nietypowego, np. ładowarki bezprzewodowe, słuchawki czy eko gadżety. Dzięki temu zyskujesz szansę na pozytywny odbiór upominku i zwiększasz jego skuteczność. Sprawdź więcej propozycji na stronie producenta gadzetów reklamowych – globalgift.pl